SEBSTVO – NA POTI K SEBI DO DRUGIH

Letos odpiramo prostor SEBSTVU; spoznavanju tega, kaj je sebstvo, kaj je identiteta, kako lahko vplivamo kot posamezniki na oblikovanje lastne identitete v povezavi s sabo, drugimi, delovnim mestom, organizacijo, skupnostjo,…in na identitete drugih.

21. stoletje je stoletje identitet. V njem postajamo vseživljenjski učenci in doživljamo identiteto kot zavzetost, angažiranost, predanost (Wenger, 2006).

Posameznik (zaposleni) je živ organizen, na katerega vpliva okolje, ki ima določene vedenjske vzorce, po katerih se ravna in deluje, ima znanje, veščine in kompetence za delo, ima določen nabor vrednot in prepričanj, ki mu omogočajo, da se razvija naprej ali pa ga pri razvoju zavirajo, ve kdo je zaradi vsega tega je in ve (ali pa tudi ne!), kakšno je njegovo poslanstvo.

Enako je živ organizem  organizacije. Deluje v določenem okolju, ima nabor navodil za delovanje in vedenje na trgu, ve katera znanja potrebuje za dosego ciljev, ima vrednote, ki jo ženejo naprej, ima določeno identiteto in se zaveda svojega poslanstva.

Prepletenost  identitet zaposlenih in organizacije je veliko bolj tesna in soodvisna, kakor si drznemo misliti. Pomislimo samo na vrednote zaposlenih in organizacije. Če so vrednote zaposlenih usklajene z vrednotami organizacije, je doseganje ciljev organizacije (in posledično uspeh organizacije), »na dlani«.

Vprašanje je, če se v slovenskih organizacijah zavedamo tega dejstva.  (Jelica Pegan Stemberger, Glotta Nova, center za novo znanje, d.o.o.)

6_konferenca_kc_big    Glotta_logo  vsškv_logo  karierniCenter  logo_TVU_2016_barvni LOGO_lezeci